Thursday, January 19, 2012

Suami yang penyayang dan tips dalam rumahtangga

Salam semua.
Hari ni tiba-tiba idea keluar nak cerita pasal rumahtangga dan tips dalam menguruskan rumahtangga. Pagi-pagi rutin harian bagun 5.45am.Kalau bb sedar, kena susukan dia dulu then kejutkan suami mandi.Lepas dah susu bb tido balik.Kalau dia x nak tido terpaksalah layan dia sampai aku nk pi keje.So aku bagun bergegas ke dapur keluarkan susu dari freezer dalam 5-6 botol bawa ke fridge untuk bb minum sehari sepanjang aku tiada dirumah.Aku keluarkan 1 botol then panaskan dengan air panas. Buat air ayahnya pulak.Kadang-kadang buatkan sarapan bekalan untuk dibawa ke tempat kerja.Kadang2 x sompek..hehe
Dah settle semua.turn aku plak mandi siap-siap then keluar rumah at 6.45am.
Tahun 2012 ni mmg tahun jem.Jalan Ampang memang tersangat gampang...kan?Kalau tak aku keluar pukul 7am.Okeh! back to the tips :)

tips kejutkan suami..haha
-aku kejut dgn nada yang romantik"sayang bangun,sayang bagun mandi" x jalan juga...no respond.kejut lagi " mohd faiz bagunn dah lewat ni" ok gerak la sikit, pusing badan sambil tgnnya atas perut aku."bagun laaa dah pukul 6 ni,saya x gosok baju lagi" tgnnya bergerak lagi " dah lewat ni...malam nti la..." aahahhaha ku plak nk tergelak sorang.mmg dia susah nk bagun.kejut 6 7 kali bg jalan.

tips suami balik kerja..
-bagi dia pegang baby dulu,then dah main dalam 5 mnit.bg dia mandi,solat then aku siapkan lunch dia.habis makan sambung main dgn baby.Alhamdulillah lega skit pinggang aku.Kalau dia x de, aku asyik mengejar dak kecik tu.Boleh kurus kering dibuatnyaa.panjat sana sini.patu jatuh nagis.hahahha

tips tido malam... x berapa nk tips sangat la.
-tido malam biasa.Aku akan tidurkan baby dulu.kul 11.30-12mlm br dia nk tido.haihhh..time tu aku dh ngantuk dah.Gagahkan juga bagun,duduk dulu tgk tv dgn dia.dah ngantuk br kami tido.
- Bila suami minta kita wajib bagi.kalau x nanti dosa kan?Kita kena faham dia, dia kena faham kita juga.Kalau kita x mampu,tolak secara elok.Bebincang apa yg kita x suka dia buat,apa yg seronok dia buat.Kalau dua2 diam mmg x de feel la.Persefahaman perlu ada.Berhubungan adalah kunci suami isteri.
(Boring x baca? x pe just sharing is caring.semua pon dah kawin kan?so apa salahnya kita berkongsi cerita.Please be open minded).

Memasak?
ahahahahhaha...aku mmg x pandai masak.Tapi boleh la kalau tgk resipi.Eh pujian suami buat aku terkobar2 nak masak lagi.Setakat ni semua dia kata sedap walaupun aku pernh masak 3 4 lauk je..keke.Dia mmg x kisah aku masak ke x.Seriously dia mmg x kisah kalau aku x pandai masak.Janji pandai urus anak dan suami..Tapi kalau bab masak kek ke atau berkaitan dgn oven mmg aku laju.Even kalau balik rumah mak mertua aku pon aku x brp nk masak.MIL aku pon dah paham.Kalau MIL aku minta masak kek ke apam ke, insyallah la x pernh aku x buat.Pujian A++... tq MIL yang sangat memahami menantu yg x pandai masak ni...hehe

Alhamdulillah setakat ni hubungan kami sangat erat dan saling memahami satu sama lain.Dia suami yang bertanggungjawab dan sangat menghormati aku juga kaum wanita lain.Memang x dinafikan hubungan sebelum kawin dan selepas kawin sangat2 berbeza.Lepas kawin aku sangat sangat seronok...ahahhahahahah . So sapa yang belum kawin, kawin la cepat....hehe
ok thats all... byee semua.nti aku cite lagi la yerrr.....Adios

2 comments:

puanungupunyecerita said...

hai awk..best part msk2ngn MIL...tahniah.kite berusaha ke arah tu..jelous tgk awk gitu

Riena said...

HEHEHE... tq puanungu..susahnya nk sebut...