Wednesday, March 24, 2010

Kucing saya sudah mati :(



Ini kucing aku.. Nama dia Arttu.Lahir tak ingat bila tapi siap ada surat beranak smuanya lah. Medical Card pun ada.Jantina- Jantan/mandul (sian dia). Tiap2 bulan pi cucuk tapi bila dah sampai kat tangan bapak aku, x mampu nk bawa pi klinik bulan2. mahal.hehe
Asal kucing ni aku pon tak pasti dr mana tapi tuan dia yang sebenar dah balik ke England. So tuan dia pas kat bapak aku suruh jaga sebab dia x boleh bawa Arttu ni balik sana.Sebab tuan dia dh kena bawa 20 ekor kucing yang amat besar dan gebu balik kesana. Arttu ni lah yang paling kecik.

Masa mula-mula sampai kat umah aku mmg dia agak ganji, biasalah umah baru. Asyik2 nak mencakar je keje...Bahasa Melayu pon x paham.haha.. Lepas 4 tahun dok umah aku br lah dia paham Bahasa Melayu..Maknanya kucing aku paham 2 bahasa la kan? Dasyatkan? hehe

Tiba-tiba 3 hari lepas Arttu x lalu makan, x larat nak bangun.So bapak aku ckp Arttu dh sakit. Tapi tak pasti dia sakit apa.Badan tak de bengkak2.Dulu mak aku ckp dia pernah kena batu karang, tp dia dh ok dah sebab dia makan rumput dia tu. So semalam pagi aku rasa perut dia dh start mengeras dan dia x larat langsung nk angkat badan dia.Aku usap badan dia kepala dia sambil menagis.Sedih sangat tengok muka dia.Lepas balik keje aku tgk dia dh terlantar dah...Langsung x bermaya.Aku angkat dia letak atas kain patu aku balut dia sebab dia kesejukan.Pagi tadi (aku dh nagis dah nieee..aduiii haii) aku tgk dia still berbalut dgn kain yg aku balut dia malam tadi, tapi dia x bernyawa dah..aku pegang perut dia, aku usap kepala dia tp dia x gerak....kerasa sangat badan dia. Kat hidung dia dh ada semut..(aaarrghhhh aku nagis lagii)

Tadi call bapak aku..dia ckp dh tanam kat belakang umah...
Selamat tinggal Arttu....

Tuesday, March 23, 2010

Belah family ku pulak...hehe...

Berlangsung di KGPA TTDI pada 20hb March 2010 jam 7-11 malam...








Makan ayam pengantin..1 ekor dia punya aje.. gila kan?
Dia nie mmg kuat makan..



Aku nak ambil berkat.....hehe..